تحقیق درباره تاریخچه و تحول نگرش به مدرسه
لینک دانلود پایین صفحه قابل ویرایش و آماده پرینت فرمت فایل: ورد تعداد صفحات:۱۹ بخشی از صفحات: فصل اول : تاریخچه و تحول نگرش به مدرسه در ابتدا مکانی به نام مدرسه نبود . اما همه جا حکم مدرسه را داشت زیرا همه جا یادگیری بود . مدرسه ساختمانی با خصوصیات ویژه نبود . اما یادگیری ویژه بود ، ویژه مکانی با خصوصیات خاص خود . بسیاری از یادگیری ها اتفاقی بود . انسان هوشمند اتفاقات را در ذهن خود ثبت و ضبط می کرد . سپس قالبندی کرده ، نظم داده و انتقال می داد ، با کلام ، یا با استفاده از کمترین کلمات و حتی بدون کلام . انسان در حصار مدرسه محدود نبود . اما در مدرسه کار می کرد ، می آموخت و زندگی می کرد و فارغ التحصیل نمی شد مگر زمان مرگ . در عین حال از آن نمی گریخت . گاه استاد بود و گاه شاگرد . آنچه از قرآن کریم و تعلیمات برخی از ادیان توحیدی به دست می آید ، این است که : « پس از این که خداوند آدم را از خاک آفرید و از روح خود در او دمید ، آنچه را که نمی دانست توسط وحی و رسولان آن به او تعلیم داد . » پس آدم ، اولین متعلم است و خود اولین معلم از نوع بشر ، که فرزندانش را تعلیم می دهد . از …