پيشينة مديريت و استاندارهای کیفیت
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : ورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : ۵۴ صفحه مقدمه استانداردهاي كيفيت را براي نخستين بار دولت انگلستان، پس از جنگ جهاني اول، به صورت مدون ايجاد كرد. در آن زمانم، مؤسسه هواپيماسازي پادشاهي انگليس به منظور بالا بردن ضريب اطمينان هواپيماهاي ساخت خود به تهية راهكارهاي روشمند دست زد. سازمان بينالمللي استاندارد پس از جنگ جهاني دوم در سال ۱۹۴۶ تأسيس شد و در سال ۱۹۸۷ استانداردهاي جهاني نظام كيفيت موسوم به استانداردهاي ISO 9000 را تدوين و ارائه كرد. در حال حاضر بسياري از شركتها در مناطق تحت تحت فعاليت خود، واردات كالاهايي را ميپذيرند كه از اين استانداردها پيروي كنند. در چنين شرايطي براي بهبود كيفيت توليدات، افزايش يافته است؛ زيرا در غير اين صورت شركتهاي رقيب كه توليدات خود را با كمترين قيمت و بهترين كيفيت ارائه ميدهند، گوي سبقت را خواهند ربود و آنهايي كه نتوانند سطح توليدات خود را با استانداردهاي جهاني تطبيق دهند، خود به خود از گردونه حذف خواهند شد. …