خانه / علوم انسانی / پاورپوینت نظریه ها و تئوری های ارزشیابی آموزشی تعداد۳۶اسلاید

پاورپوینت نظریه ها و تئوری های ارزشیابی آموزشی تعداد۳۶اسلاید

پاورپوینت نظریه ها و تئوری های ارزشیابی آموزشی تعداد۳۶اسلاید

فهرست مطالب مقدمه ارزشیابی کمی(سنتی) دسته بندی رویکردهای ارزشیابی از نظر ورتن و ساندرز تقسیم بندی الگوهای ارزشیابی هاوس ارزشیابی بر مبنای سنجش نتایج (هدفدار)  الگوی کرک پاتریک الگوی سیرو  الگوی سیپ الگوی فیلیپس  الگوی لیدرمن  الگوی هوگز   بخشی از متن مقدمه سابقه ارزشیابی آموزشی چندان طولانی نیست. از بُعد علمی تا سال ۱۹۶۵ م کار چندان مهم و قابل توجهی در این زمینه وجود نداشت. به تدریج نیاز به ارزشیابی فعالیتها و تعیین اثر بخشی و کارآمدی برنامه های عمومی و ضرورت داوری درباره موفقیت برنامه های آموزشی احساس شد. از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی ارزشیابی آموزشی به عنوان رشته ای مستقل رسمیت یافت و از این تاریخ به بعد دستخوش تغییر و تحولات شگرفی گردید. در این تغییر و تحول اندیشمندانی چون کرونباخ، دانیل ال. استافل بیم ، بلوم، تایلر، بی بای، ولف، ویس، کوک و ورتن ساندرز، سهم بزرگی داشته و کمکهای فراوانی کرده اند . در مورد ارزشیابی دیدگاه های مختلفی مطرح، اگرچه دیدگاه های نظریه پردازان این عرصه متفاوت از یکدیگر است اما در نهایت همگی سعی دارند به سوالات کلی همچون: یک ارزشیاب چه …

درباره‌ی Behdadkhakzad

همچنین ببینید

تحقیق نماز

تحقیق نماز دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، نماز، بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق : سيماي نماز …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *